BICYBO, Klub Bicyklové Brno

Na úvodní stranu | Napište nám | Mapa serveru | Tisk článku

Hledej na serveru

Novinky e-mailem


Doporučte nás

Domníváte se, že by naše stránky mohly zajímat někoho z Vašich přátel či známých?
Doporučte nás!

Anketa

Nejraději využívám k přesunu na kole:

Ukázat výsledky

Naši partneři

 Jak je na tom Brno v nabídce cyklistických komunikací ve srovnání s jinými městy?

 
Na webových stránkách magistrátu http://www.brno.cz se můžete dočíst, že na území Brna je 18,27 km cyklistických komunikací (míněny cyklostezky – většinou smíšené pro chodce a cyklisty). Jak se k tomuto číslu došlo nevím, protože pokud si sečtete zde uvedené délky jednotlivých realizovaných úseků, tak dojdete k číslu menšímu. Dle mých informací je ve městě asi 19,5 km těchto komunikací (započteny jsou i cyklopruhy na dvou komunikacích v Brně). Kromě toho jsou v Brně vyznačeny dvě cyklotrasy procházející Brnem podél Svratky a Svitavy. Úseky cyklotras bych ale do délky městské cyklistické sítě ani nepočítal, protože neposkytují cyklistovi žádné lepší podmínky, než jízda jinde po ulici. Jsou vyznačeny pouze žlutými informačními značkami bez provedení stavebních opatření pro zvýšení bezpečnosti cyklistického provozu. Dle zahraničních podkladů by délka cyklistické sítě města s počtem obyvatel jako Brno měla být alespoň 100 km. Samozřejmě nejdůležitější je, aby cyklostezky spojovaly cíle ve městě, takže se nemohou vyhýbat centru města.
 
I když délku cyklistických komunikací nelze považovat za jediné kritérium pro hodnocení přívětivost města k cyklistům, je zajímavé srovnání Brna s jinými městy.
 
Osobně neznám současný stav v Ostravě, ale proslýchá se, že tamější radnice má k cyklistické dopravě lepší přístup. Dočetli jsme se, že ke konci roku 2004 bylo v Ostravě 172 km značených stezek a cyklistických tras. Z nich 25 % tvoří samostatné komunikace (tj. asi 43 km). Ostrava dává ročně 10 miliónů na cyklistickou dopravu (Brno letos něco přes 4 milióny). O dobrém vztahu k cyklistům svědčí i ostravské webové stránky, obsahují například výškové profily jednotlivých cyklotras, informace o uzavírkách a zdá se, že jsou pravidelně aktualizovány.
 
A jak to vypadá za nejbližší hranicí? Ve Vídni mají síť cest pro dopravu na kole o délce 995 km. Z nich 61 % tvoří označené klidové zóny, pěší a cyklozóny, 22 % postavené cyklostezky a 17 % pruhy pro cyklisty a označené jednosměrky.
Údaje jsme načerpali ze stránek: http://www.wien.gv.at.
 
Dalším zajímavým dokumentem je Plán rozvoje CS v Chicagu. Ke stažení je zde pr_chicago.pdf

Je potřeba další komentář?

 

Jiří Jedlička

Copyright © 2004-2004 BICYBO, Klub Bicyklové Brno. Všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebGet © IT STUDIO s.r.o., 2004-2005