Domníváte se, že by naše stránky mohly zajímat někoho z Vašich přátel či známých?
Doporučte nás!
3.12.2022
3. prosinec (sobota)
Tradiční vyjížďka v bojových podmínkách na Mohylu míru a pak případně na bitevní ukázku u obce Tvarožná (začíná ve 14:00hod).
Sraz: v 10hod v parku na Faměrově nám. v Černovicích
14.03.2022
19. březen (sobota)
Cyklistická vyjížďka za symbolickým jarním otevíráním studánek.
Pojedeme údolím Svitavy a navštívíme studánky v této oblasti směrem k Adamovu.
Sraz: v 10hod u mostu na konečné v Obřanech
14.04.2019
Datum: 27.duben
Pořadatel: Sdružení obcí Brno-Vídeň.
Každoroční jarní akce na stezce Brno-Vídeň, tentokrát s cílem v Hrušovanech nad Jevišovkou.
Bližší info na webu pořadatele: www.brnoviden.cz
Pozor! Letos opět plánují vypravovat z Brna cyklobusy do Rakouska, a zřejmě opět zdarma.
Rezervaci místa lze provést na jejich webu: www.brnoviden.cz
01.11.2018
Jako každoročně můžete na brněnském výstavišti ve dnech 9-11.11.2018 navštívit Sport LIFE!
Celý program naleznete na webu:
www.bvv.cz/life/program-sport-life/program-sport-life
05.10.2018
Klasická závěrečná vyjížďka do Moravského krasu.
Sraz: v 9:20 v Obřanech na konečné tramvaje
Cíl ve 12 hod. na Macoše (horní můstek)
Závěrečné posezení je opět domluvené v restauraci Farma v Obřanech.
Akce se koná za každého počasí!
14.05.2018
Sraz: ve středu 16.5.2015 v 18:45 hodin.
Místo srazu: park na Karáskově náměstí v Židenicích.
Nenáročná projížďka s výkladem o připravovaných cykloopatřeních v Židenicích. Bohužel za poslední rok toho v Židenicích mnoho pro cyklisty nepřibylo. Proč? Dozvíte se od místostarosty. Alespoň vás zavedeme na pár zajímavých místa.
Pořádá MČ Židenice pod záštitou místostarosty Petra Kunce a zastupitele Jiřího Jedličky.
16.04.2018
Jaro je tady a s ním velkolepé zahájení sezóny městské cyklodopravy – Velká jarní cyklojízda, letos v duchu superhrdinství.
Kdy: čtvrtek 19. dubna v 18.00
Kde: Moravské náměstí – park, Brno
Dress code: superhrdinský potěší!
Facebook: https://www.facebook.com/events/194138464520287/
Dornych, Plotní, Koliště. Kolaps? Kola! Jste to vy, kdo každý den jízdou na kole zachraňujete město před kolapsem. Jste superhrdinové! Společná cyklojízda superhrdinek a superhrdinů oslaví svobodný pohyb městem na kole. Na cyklojízdě jsou jako každý rok vítáni všichni bezmotorově se dopravující - na koloběžkách, longboardech, jednokolkách, tříkolkách, elektrokolech a dalších samohybech.
Zachraňte město a přidejte se svými kolegy do soutěže Do práce na kole v Brně (www.dopracenakole.cz).
Jaký je rozdíl mezi ochrannými cyklopruhy a vyhrazenými cyklopruhy a proč vlastně máme dva druhy cyklopruhů? Na cyklojízdě si o tom povíme.
Cyklojízda se koná za doprovodu Policie ČR.
A proč vlastně superhrdinové? Protože lidé na kolech jsou jako superhrdinové, kteří zachraňují město před zmarem a zkázou. Pojďme si to vzít bod po bodu, co podle wiki superhrdiny spojuje - více na webu:
http://brnonakole.cz/velka-jarni-cyklojizda-superhrdinu/
26.06.2017
Letošní květnové cyklojízdy se zúčastnilo 45 cyklistů. Pár dní před jízdou konečně Odbor dopravy Magistrátu města Brna nechal provést změnu dopravního značení, která umožňuje cyklistům projet podchodem pod frekventovanou křižovatku na Staré osadě a využít části chodníku podél Gajdošovi ulice.
Osobně upřednostňuji cykloopatření realizovaná v hlavním dopravním prostoru (např. cyklopruhy), ale v tomto prostoru se asi jiné řešení nenabízelo.
Nicméně, když jsme tento návrh iniciovali, měli jsme představu zřízení vodorovného dopravního značení a třeba instalaci zrcadla na rohu rampy vedoucí do podchodu. Určitě by to přispělo k bezpečnějšímu soužití cyklistické a pěší dopravy.
Odbor dopravy nic takového nenavrhl a tak snad k tomuto doplnění dojde při plánované revitalizaci podchodu, kterou připravuje městská část Židenice.
Obecně podle pravidel silničního provozu platí, že na stezce pro chodce a cyklisty cyklista nesmí ohrozit chodce, ale taktéž chodec nesmí ohrozit cyklistu. Nejlépe se toho dosáhne vzájemnou ohleduplností.
Kromě tohoto úseku cyklotrasy už léta schváleného v Generelu cyklistické dopravy města Brna jsme již v roce 2015 požadovali po Odboru dopravy realizaci dalších dvou cyklotras navržených přes Židenice.
Podle dostupných informací zatím odbor dopravy ani nezačal jejich projednání. A tak jsme alespoň připomínkovali připravované plány na rekonstrukci mostu přes Svitavu a přilehlých částí ulic Cejl a Zábrdovická. Snad tedy konečně bude vyřešen nebezpečný přejezd cyklostezky přes ucpaný Cejl.
Jiří Jedlička
28.10.2015
Brno splácí svůj dlouholetý dluh a otevírá své centrum (téměř) bez omezení i lidem na kolech.
Přijďme to oslavit! Přestřihneme pásku, bouchneme rychlé špunty, pokřtíme značku (a pak ji utřeme!), zvoláme hurá a vydáme se na projížďku městem!
Ve středu 4. listopadu v 18.00hod na Svoboďáku.
V pondělí a úterý (2.11. a 3.11.) bude probíhat podle BKOMu změna dopravního značení a lidé budou nově i přes den moci na kolech projet centrem města. Nově budete na kole moci kdykoliv kamkoliv, s výjimkou ulice Česká, kde bude nově vjezd zapovězen po celý den (kvůli silné intenzitě pohybu lidí).
Podrobné informace najdete v článku: www.brnonakole.cz
Facebook: www.facebook.com
15.01.2014
Krátká zpráva o proběhnutém semináři BS je k dispozici zde: www.cyklodoprava.cz/pro-media/novinky
Semináře se zúčastnili:
Ing. Robert KOTZIAN, Ph.D. – 1. náměstek primátora města Brna
Ing. Vladimír BIELKO – vedoucí odboru dopravy města Brna
Doc. RNDr. Milan FTÁČNIK, CSc. – primátor Bratislavy
Michael KOUCKY – zakladatel společnosti Koucky & Partners AB, Goteborg, Švédsko
DI Dr. Hans Erich DECHANT – ředitel systému veřejných kol Citybike ve Vídni
09.01.2014
Podle náměstka primátora pro dopravu Roberta Kotziana (ODS) má v roce 2014 začít příprava budování a oprav cyklostezek kolem přehrady. V první fázi se má opravit cesta od Sokoláku na Zouvalku. V druhé fázi se má stavět zbrusu nová cyklostezka na pravém břehu přehrady k hradu Veveří. Nic proti tomu, tyto cesty využívají rekreační cyklisté ve velkém počtu. Jenomže za ty peníze, co to bude stát (v 1. fázi 30 miliónů a ve druhé 60 až 70 miliónů !!!) by se dala vyřešit většina dlouholetých kritických míst na cyklotrasách ve městě. Na rekreační cyklostezky by město mělo připravit žádosti o finanční podporu z celorepublikových dotačních programů.
Jiří Jedlička, BicyBo.
31.10.2013
S nápadem přišli čtyři kavárny, které se nacházejí v centru města. V září přibyl ještě Sokol Brno I.
Zde je seznam současných půjčoven:
23.09.2013
Kdo projíždí po brněnských komunikacích, určitě si povšiml několik nových cyklistických pruhů červené barvy a piktogramů s označením kola, vedoucích do jednosměrek.
Tím se vlastně pro uživatele kol (anebo případně koloběžek) staly z jednosměrek obousměrky.
Aktuálně jsou to tyto obousměrky a v těchto částech města:
03.05.2012
Cyklobusem č. 231 z Blanska nebo přímým cyklobusem linek č. 602, 730 a 750 z Brna ze Zvonařky se můžete nechat dopravit do Moravského krasu a na Drahanskou vrchovinu.
Kompletní informace o přepravě jízdních kol a cyklobusech najdete v letáku na následujícím odkazu:
www.idsjmk.cz/kestazeni/Cyklodopravaletak.pdf
16.03.2012
Pozvání na workshop, který pro Vás připravuje Nadace Partnerství společně s Evropskou cyklistickou federací. Právě její zástupce Randy Rzewnicki se 30. března dubna objeví v Brně, kde povede odpolední workshop s názvem Jak propagovat cyklistiku a cyklistické akce. Nabízí se Vám tak jedinečná možnost poznat současné trendy v propagaci cyklistiky. Účast na workshopu je bezplatná, občerstvení i tlumočení bude zajištěno. Znáte někoho, kdo by měl o tento workshop zájem? Budeme rádi, když mu tuto pozvánku přepošlete.
Kdy: pátek 30. března 2012, 16:30 – 19:00
Kde: Café Therapy, Údolní 37, 602 00 Brno
Své přihlášky posílejte na e-mailovou adresu martin.gillar@nap.cz do 21. března 2012. Počet účastníků je omezen na 25.
Další informace: www.nadacepartnerstvi.cz/greenways/co-je-ecf
14.03.2012
Jak se v Česku staví cyklostezky? Nekoordinovaně. Efektivitu vynaložených prostředků stát zpravidla nehlídá a ani nezjišťuje, jaké byly skutečné přínosy jednotlivých projektů. Jak se plní vytčený cíl se zjistit nedá, protože se tím kompetentní úřady nezabývají. Koncepce se nenaplňují a neaktualizují, úkoly neplní. Vyplývá to z kontroly Nejvyššího kontrolního úřadu, který si posvítil na to, jak se v České republice staví cyklostezky.
Celý článek naleznete na serveru: ekolist.cz/cz/zpravodajstvi
19.01.2012
Seriál věnovaný značení pro cyklisty pokračuje dalším dílem.
Dnešní díl se věnuje sdíleným jízdním pruhům, které najdete v místech, kde je třeba šetřit místem a vyhrazené jízdní pruhy se sem nevejdou.
Jak se zachovat, když na silnici uvidíte nápis BUS kombinovaný s obrázkem jízdního kola, se dočtete v dnešní části seriálu.
Když se řekne „cyklo-bus pruh“...
• jedná se o vyhrazené jízdní pruhy pro veřejnou dopravu a cyklisty (příp. také taxi)
• jde o opatření zajišťující preferenci veřejné dopravy a integraci cyklodopravy
• cyklistům zajišťuje ochranu při průjezdu hlavním dopravním prostorem
• nejčastěji jej nalezneme na ulicích s více jízdními pruhy v jednom směru
Kudy a jak mohu projet cyklo-bus pruhem?
pro cyklistu:
• Pohybujte se v pravé části vyhrazeného pruhu tak, aby zůstával volný prostor pro autobusy, případně taxi. Zvláště při stísněných šířkových poměrech či ve stoupání raději uhněte ke kraji a zpomalte, pokud vás bude jiné vozidlo dojíždět, případně dejte znamení pokynem levé ruky.
pro motoristu:
• Pohybujte se v jiném než vyhrazeném jízdním pruhu, neprojíždějte jím. Vjet do něj můžete pouze v odůvodněných případech (např. při odbočování či objíždění překážky). Nesmíte přitom ohrozit ani omezit cyklistu, autobus či vozidlo taxi. V případě, že cyklista či jiné vozidlo vyjíždí z vyhrazeného pruhu, umožněte mu přeřazení či vybočení do vašeho jízdního pruhu.
pro řidiče autobusu (taxi):
• Můžete se pohybovat ve vyhrazeném pruhu i mimo něj, avšak vždy s odpovídající opatrností vůči cyklistům. Zvažujte, zda je v dané situaci účelné cyklistu předjíždět (např. před zastávkou, křižovatkou, kolonou vozidel apod.). Při předjíždění cyklistů zachovávejte maximální možný odstup, je vhodné zpomalit či vybočit do přilehlého jízdního pruhu.
Celý článek a další části seriálu naleznete na webu http://www.nakole.cz
26.01.2011
Na internetu se šíří poplašné zprávy o novele silničního zákona, který právě prochází Poslaneckou sněmovnou. Některé zdroje tvrdí, že na přejezdech pro cyklisty by měli lidé na kolech mít přednost (podobně jako dnes chodci). Co skutečně obsahuje takzvaný „malý cyklistický balíček“ a co by jeho přijetí znamenalo v každodenním životě, si přečtete na serveru: www.nakole.cz
27.01.2010
Cyklotrasa podél železné opony se má stát třináctou trasou sítě EuroVelo a ve své délce přibližně 6800 kilometrů prochází napříč celou Evropou, v blízkosti českých hranic přitom vede bezmála 600 km.
EuroVelo, síť dálkových evropských cyklotras - je tvořena 12 hlavními trasami s celkovou délkou více 66.000 kilometrů, z nichž je v současnosti na 45.000 km již vyznačeno. Trasy EuroVelo jsou vedeny především po existujcích či plánovaných regionálních a národních cyklotrasách. Trasy EuroVelo jsou označeny bílým číslem v kruhu žlutých hvězdiček na tmavě modrém čtvercovém podkladě.
Další podrobnosti naleznete na serveru http://www.nakole.cz
21.05.2009
Lidé, kteří jezdí metropolí na kole, to budou mít zase o něco snazší. Dostali totiž bonus v podobě uvolnění některých vyhrazených pruhů pro autobusy. Nově tak získají větší prostor pro jízdu a více bezpečí například Na Popelce v Praze 5, nebo Na Jetelce ve Vysočanech.
Na vybraných komunikacích tak mohou po autobusech a taxi jezdit také cyklisté.
U nás první vlaštovka, na západě běžná věc !
Kompletní zprávu si přečtete na serveru http://prazsky.denik.cz/zpravy_region
25.11.2008
Cyklistice se věnuje čím dál tím více lidí. Z oblasti sportu a aktivního trávení volného času se obliba přesouvá na městskou cyklistiku. Tématem se zabývala Bike konference, která se konala minulý týden na brněnském Výstavišti.
„V devadesátých letech byl typický cykloturista řidičem automobilu s koly přivázanými na střeše. Dnes se tento obraz mění,“ řekl na uvítanou Karel Stárek, spoluorganizátor veletrhu Sport Life v sekci Bike Brno.
Trh s koly a cyklistickými potřebami stále celkově roste (v posledních třech letech o 10-15% ročně), městská kola mají zatím v prodejích velkou mezeru. Zatímco v některých zemích dosahuje jejich podíl až 60 % (ve Francii to je 19 %, ve Švýcarsku 26 %, v Německu 25 % a v Holandsku 59 %), u nás jsou to pouhá 3 %.
Celý článek naleznete na velice dobrém a známém serveru http://www.nakole.cz
Copyright © 2004-2004 BICYBO, Klub Bicyklové Brno. Všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebGet © IT STUDIO s.r.o., 2004-2005