BICYBO, Klub Bicyklové Brno

Na úvodní stranu | Napište nám | Mapa serveru | Tisk článku

Hledej na serveru

Novinky e-mailem


Doporučte nás

Domníváte se, že by naše stránky mohly zajímat někoho z Vašich přátel či známých?
Doporučte nás!

Anketa

Nejraději využívám k přesunu na kole:

Ukázat výsledky

Naši partneři

Aktuality

19.07.2007

Nestačí chtít, cyklisté musí být vidět!

Na první pohled by se to mohlo jevit jako paradoxní, že se náměstek primátora, který má na starosti koncepci rozvoje cyklostezek v Brně, účastní akce na podporu zlepšování infrastruktury pro cyklodopravu, ale já na tom nic tak zvláštního nevidím. Je pravda, že to v minulosti nebývalo zvykem, aby se představitelé vedení města účastnili takových akcí, ale změna je život. Já se s požadavky účastníků akce plně ztotožňuji a nevidím důvod, proč bych je tedy neměl osobně podpořit. Rozdíl mezi mnou a ostatními účastníky akce je jen v tom, že mám teď pravomoci potřebné k tomu, abych v té věci mohl udělat konkrétní kroky. Ale té zodpovědnosti já se nezříkám a snažím se, aby se v Brně už konečně začalo na cyklostezkách intenzivně pracovat.

Celý rozhovor s Martinem Anderem, náměstkem primátora pro rozvoj města si můžete přečíst na stránkách http://www.brnonakole.cz


18.12.2006

Nevyužité chodníky – budoucí cyklostezky?

Cyklostezek je v Brně málo a bez nich nikdy nebude cyklodoprava rychlá a bezpečná. Jenže kde je vzít? Jednu z jednoduchých a levných možností představuje využití málo frekventovaných chodníků. Máme na mysli ty, které chodci využívají naprosto výjimečně, protože jsou v místech, kde nemají důvod chodit, zato cyklistů tudy jezdí dost.

Změny by se neobešly bez patřičných technických úprav: zrušení obrubníků, vyřešení nájezdu a výjezdu na komunikaci, označení dopravní značkou a podobně. Nechceme však brát chodcům jejich práva. Proto se rovněž zasadíme o to, aby chodníky byly rozděleny pruhem a dopravní značkou na část pro chodce a cyklisty (takové členění ostatně chybí i na současných cyklostezkách v Brně a to ať už proto, že tam značení nikdy nebylo, nebo z důvodu jeho poškození).

V první fázi bude potřeba detailně zmapovat, které chodníky, které by v budoucnu mohly posloužit i pro potřeby cyklistů. Poté navrhneme Magistrátu města Brna, aby je vyznačil jako cyklostezky.

Jaké chodníky máme konkrétně na mysli?
Například o ten, který vede z Černovic do kopce směrem do Slatiny po ulici Olomoucká, další chodník vede z Tomkova náměstí po Provazníkově do Černých polí. Před třinácti lety potkal podobný osud chodník vedoucí ulicí Kníničská z Komína do Bystrce.

Potřebujeme vaši pomoc
Protože samozřejmě neznáme v Brně všechny ulice, potřebujeme vaši pomoc. Každý z vás využívá jiné trasy, ve svém okolí se vyzná lépe než my. Napište nám proto o chodnících, které chodci nevyužívají, ale my bychom mohli. Účelem ale není udělat cyklostezky ze všech chodníků, proto nám pište jen o těch, které opravdu chodci nevyužívají, či jen v naprosto minimální míře.

Na co se při vytipovávání chodníků zaměřit?
1. Měly by opravdu vést odněkud někam, nejlépe podél rušné komunikace, kterou cyklisté neradi využívají, protože se na ní necítí bezpečně.
2. Měly by mít určitou šířku, která umožní rozdělení cesty na dvě části pro chodce a pro cyklisty. Říci však přesně, jak má být vytipovávaný chodník široký, je obtížné. Hodně vždy půjde o individuální posouzení. Někde stojí uprostřed chodníku lampy veřejného osvětlení uprostřed, jindy jsou na okraji apod.

Taktéž nám pište, pokud víte o cyklostezce, která by potřebovala opravit značení ať už svislé či vodorovné.
Vaše sdělení mailujte prosím na adresu: brnonakole@hnutiduha.cz

Za vaši pomoc vám předem děkujeme.

Nad tématem „Nevyužité chodníky – budoucí cyklostezky?“ s námi můžete diskutovat v našem fóru na stránkách http://www.brnonakole.cz

S přáním hodně sněhu na horách, ať můžeme lyžovat a co nejméně ve městě, ať se dá stále jezdit na kole cyklotým Hnutí DUHA Brno


Další aktuality - stránky: 1  2 

Copyright © 2004-2004 BICYBO, Klub Bicyklové Brno. Všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebGet © IT STUDIO s.r.o., 2004-2005