BICYBO, Klub Bicyklové Brno

Na úvodní stranu | Napište nám | Mapa serveru | Tisk článku

Hledej na serveru

Novinky e-mailem


Doporučte nás

Domníváte se, že by naše stránky mohly zajímat někoho z Vašich přátel či známých?
Doporučte nás!

Anketa

Nejraději využívám k přesunu na kole:

Ukázat výsledky

Naši partneři

Pokud máte zajímavou informaci, připomínku nebo námět, napište nám sem!

Text který neodpovídá obsahu stránek nebo je v rozporu se zákonem bude smazán.

Jméno:
E-mail:
Web:
Vzkaz:
Kód

(Kontrola proti spamu - opište prosím text z obrázku)


Petr, http://www.h-studio.eu, 18.04.2014 10:33:58

Oranžová jízda na zelený čtvrtek...
Perfektní účastí kolem 500 cyklistů se tato akce prodrala do čela návštěvnosti. Doufám, že příští barvy "sladíme" s aktuálním dnem konání akce!
Petr


Vlastimil Levora, 21.07.2012 12:15:49

Dnes jsem objevil vaše stránky, kde mě zaujal článek o v dubnu pořádaném cyklovýletu na Židlochovský zámek. Pro ty, kterým se zámek líbil, mám smutnou zprávu : Představitelé města povolili st. firmě Outulný obestavět zámek čtyřpatrovými bytovkami. Petici proti výstavbě je možno podepsat v řeznictví ,,Janíček & Čupa". Kromě podpisu je možnost tam koupit uzenářské speciality.


Jarda, 31.10.2011 09:19:47

Myslím si, že je lepší hledat mezery v zákonu, než zákon přímo porušovat, pokud chceme dojet z A do B. Křížit cokoliv tak, že zaviníte nehodu, omezíte vozidlo, nebo jej i vystrašíte se nedělá. Pro cyklistický přejezd by ve výkladovém slovníku zákonů mělo stát: "Cyklisto, tady je přechod a měl bys to jít pěšky, ale je to hloupost tak ti povolujem silnici přejet, ale všem dáváš přednost". Postoj brněnské radnice, že nemalováním přejezdů zvyšují bezpečnost, je nesystémový a hloupý, protože ta bezpečnost je už dána v zákonu tím, že cyklista nesmí ohrozit ani omezit. Kdo nedodržuje zákony a vrhá se na kole pod auto by měl dostat pokutu, tedy postavit policajta tam, kde je to časté, nebo udělat mediální osvětovou kampaň, aby to lidé věděli. To je běžný postup i vůči jiným účastníkům provozu. V Holandsku mají na zemi ti, kdo dávají přednost namalované trojůhelníky. Měl by to mít na zemi před přejezdem cyklista a ne instalovat drahé značky konec cyklostezky po 30 metrech. Pak to na městské stezce vypadá jak v lese. V Holandsku mají trojůhelníky na zemi i automobilisti před přejezdem pro cyklisty, pokud je přejezd rovnoběžný s hlavní silnicí, což náš zákon vůbec nezná. Je to mnohem levnější než svislé značení a je to i pro ignoranty, kteří neví vůbec nic o tom, co je přejezd, ba ani co je zákon :-). Odpadli by tím diskuze kdo má komu dávat přednost hned na místě, bez hlubší znalosti zákona, což je pro funkci dopravy myslím zásadní.


Jarda, 12.10.2011 11:05:54

Ahoj, jak je to s přejížděním vedle přechodu pro chodce? Když pojedu metr od přechodu tak po přechodu nejedu. Je to tak nebo se mýlím? Použití přechodu do 50 metrů od něj mají za povinnost pouze chodci, tak to říká zákon. Silnici mohu křížit kdekoliv, pokud tam není zvýšený nebo snížený tramvajový pás. Tzn. že mohu legálně přjíždět koleje i u Ronda a nemusím jít pěšky k přechodu. Taky mohu z cyklostezky, která vede souběžně s vozovkou u značky konec cyklostezky sjet legálně na vozovku a křižovatku přejet po silnici aniž bych musel přejít přechod pěšky. Povinnost užít cyklostezku se vztahuje jen na místo které je jako cyklostezka vyznačené, nikoliv na přechod. Jaký máte na to názor z hlediska legislativy, osobní názory prosím vynechte. Dík.


Petr, http://www.bicybo.cz/scripts/index.php?id_nad=40#rok2010, 02.06.2011 08:47:49

Děkujeme za upozornění v textové části článku, přechod/přejezd, již je článek upraven:
http://www.bicybo.cz/scripts/index.php?id_nad=40#rok2010


Miroslav Šimáně, 20.05.2011 08:16:47

Dobrý den, četl jsem článek v cyklodopravě - PŘEJEZD PRO CYKLISTY, a rozhodně musím nesouhlasit. Jak chcete dávat cyklistům přednost, když kolem cyklostezek vedou křovina, které končí až u silnice. Když auto jede 50km/h a vlítne mu tam cyklista, tak nestihne ani zareagovat. Stejně tak nechápu, jak může být bruslař považován za chodce. Měl by být také považován za účastníka provozu.
Takovej zákon by schválil jenom DEBIL, kterej v životě neseděl za volantem.
A nedívám se na to, jen z pohledu řidiče, ale i cyklisty (ročně cca 3000km)


žanek, 14.05.2011 16:00:56

Dobrý den,
hledal jsem cosi jinéh, když mi zrak padl na
http://www.bicybo.cz/scripts/index.php?id_nad=40
kde vidím
"změna zákona od 14.září 2010, která umožňuje využití jednosměrek pro cyklisty, ruší definitivně "vést kolo přes přechod", "
Prohledal jsem Váš web, odkazy z něj, prohledával jsem obecně internet, ALE vidím pouze možnost nesesedat, když jde o PŘEJEZD pro cyklisty. Možnost nesesedat na PŘECHODU pro chodce nevidím. Jen ty nářky ala Domažlická, ale ty jsou možná už neaktuální.
Jak to tedy prosím je, platí shora citovaná formulace?


čestmír, 25.05.2010 17:39:48

nemohla by se udělat stezka podél "kolejí Listovek"?
Je to naproti MZK-Kounicova ulice.
Mohla by vést od semaforů (= kříž. Nerudova/Zahradníkova) až po koleje MU "Družba. Místa je tam dost.
Je fakt, že by podélně asi nenavazovala v budoucnu dál, pže tam tolik místa není, ale příčně by navázala (přes přechod) na krátkou cyklostezku od právnické fakulty.
Je tam celkem velký pohyb studentů: koleje/školy.
Na kole tu část úseku pojedete na auty vytížené kounicově, nebo po chodníku před Listovkama, kde zase občas slídí policista.

Byla by možná stezka?


Adam, http://pro zajímavost, 20.11.2009 16:31:48

Síť cyklostezek se rozroste



Od roku 2000, kdy byla v Brně vybudována první cyklostezka podél řeky Svratky, vzniklo do dnešního dne asi 11 km komunikací, které tvoří čtyři ucelené úseky. Při jejich budování však narážíme na řadu překážek.

Systém cyklotras je založen na trasách podél řek Svratky a Svitavy. Ty společně s trasami Studentskou, Starobrněnskou a Průmyslovou tvoří základní síť cyklotras na území města Brna. Na ně navazuje systém doplňkových tras.

Ještě letos bude dokončena cyklostezka Křenová - Cejl a probíhá výběrové řízení na zhotovitele cyklistického areálu v lokalitě Hněvkovského a cyklostezky Kaštanová - most přes dálnici D2. Tyto dvě stezky budou hotovy v roce 2010. A již začala příprava na zahájení projektových prací na vybudování cyklostezky v úseku hrad Veveří - Rakovec.

Je důležité rozvíjet cyklistickou infrastrukturu tak, abychom mohli optimálně využívat možností cyklistické dopravy. Cílem je tedy vybudovat síť ucelených tras, zajišťujících rychlé a bezpečné propojení nejobvyklejších cest.

Hlavním problémem při budování dalších cyklistických tras je výkup pozemků soukromých vlastníků. Ti mnohdy za jinak téměř nevyužitelné pozemky vyžadují neúměrné ceny. Vezmeme-li tedy v úvahu všechny vstupní náklady, pak se jeden metr cyklistické trasy dostává na cenu několika tisíc korun za běžný metr.

V tuto chvíli se také řeší nedostatek vyznačených jízdních pruhů pro cyklisty v centru města. Zatím jsou silnice rozdělené na část pro auta a část pro cyklisty jen na dvou místech, na nedávno dokončené křižovatce Hlinky a v ulici Antonína Procházky. K nim by měly přibýt ještě například ulice Nové sady, Milady Horákové, Vídeňská nebo Štefánikova.

Mnozí vyhranění příznivci cyklodopravy srovnávají město Brno s jinými evropskými městy. Ptají se, proč to jde tam a u nás ne. Ovšem není možné srovnávat nesrovnatelné, např. šířku ulic či chodníků pro pěší, dispozici konkrétní dopravní situace, umístění sloupů veřejného osvětlení, kolejové a trolejbusové dopravy apod. Tyto všechny aspekty je nutné posuzovat podle konkrétního stavu jednotlivých ulic.

Ladislav Macek

náměstek primátora města Brna (ČSSD)


Jaromír, http://www.sisa.blog.idnes.cz, 11.09.2009 08:45:37

Dobrý den
v okolí Brna často a velice rád jezdím.Zvláště oblíbený mám severní směr podél Svitavy,Moravský kras,Mariánským údolím.Dvě trasy z Blanska do Brna jsem popsal na svém blogu.Nabízím vám je k přečtení na www.sisa.blog.idnes.cz a pokud uznáte za vhodné využít na vašich webovkách,můžete tak učinit odkazem na celý blog,případně na zmíněné dva články.
S pozdravem
Jaromír Šiša


hanoj, http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cyklomapa_Brna, 31.07.2009 13:40:21

Další mapa brněnských cyklostezek je zde:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cyklomapa_Brna


Lukáš, 14.05.2009 12:17:58

Vytvořil jsem kolaborativní cyklomapu pro veřejnost. Každý do ní může zanášet vše od tras až po tipy či poznámky k různým místům, která se týkají cyklistiky v Brně. Pokud se to chytne, tak tato mapa může sloužit jako aktualizovaný zdroj informací spravovaný přímo uživateli v duchu wiki.


Petr, http://www.bicybo.cz/scripts/index.php?id_nad=72, 18.12.2008 09:48:03

Bohužel najít nějaké aktuální mapy s cyklostezkami v Brně není jednoduché. Sice nějaká je i na našem webu, ale už také není aktuální. Nemáme autorská práva na zvěřejňování map z třetích stran.
Další fragmenty lze alespoň najít např. na http://www.brnonakole.cz

Jinak čerpat se dá z veřejných zdrojů, které jsou v rozcestníku na webu:
http://www.bicybo.cz/scripts/index.php?id_nad=72

Pokud víte o nějakém serveru, který má zajímavé a dobře provedené mapy, neváhejte zaslat mail s jeho odkazem na info@bicybo.cz



Petr Hýl, 11.12.2008 17:20:08

Díky za stránky a za snahu udělat Brno přívětivější pro cyklisty. Jsem novopečený Brněnský cyklista původem z Ostravy a viděl jsem, jak to chodí v Holandsku. Ve všem, co jsem zde zatím četl, s Vámi souhlasím, zejména s tím, že nelze čekat, jak argumentuje s oblibou radnice, že se musí sám od sebe zvednout o cyklistiku zájem. Naopak radnice musí k tomu vytvářet podmínky, a tak zájem zvedat lepší vybaveností a alternativami. Vřele doporučiuji studii na téma řízení poptávky po dopravě:

http://cde.ecn.cz/projekty/doprava/rizeni_poptavky_po_doprave/rizenipoptavkydp.pdf

Ještě 1x díky za prostor a za aktivitu.
Zdraví Petr Hýl


JAN JOKL, 05.10.2008 11:13:27

dobrý den,
předem děkuju, že děláte to, co děláte.
a pak mám jednu prosbu, poradíte mi, kde na internetu najít aktuální mapu cyklostezek, tras atd. v brně?
možná je tady, a já špatně hledal.
díky za radu
Honza Jokl


Ivana Binková, 29.03.2008 14:04:59

Dobry den, chybi mi tu u vas kvalitni pekna prehledna a citelna mapa cyklostezek, pripadne doporuceni, ktere casti jsou vhodne i na inline brusleni. Kde uz by to mel clovek najit? :-)
ib


Jiří Jedlička, Bicybo, 25.03.2008 12:07:23

Reakce na mail Vlty a Andreje:

V Brně nechtějí zřizovat přejezdy pro cyklisty, protože dle platných pravidel silničního provozu na nich nemá cyklista přednost (pokud tam není semafor a ty jsou drahé). Návrh na změnu legislativy jsme poslali na ministerstvo dopravy, kde se právě sestavuje novela zákona.

Co se týká pokutování za jízdu po přechodu, dosud jsme nezaregistrovali takový konkrétní postup policie. Zato prokazatelně vím o případu pokuty cyklistovi za jízdu po chodníku. Stalo se loni kolem 2 hodiny noční na zcela liduprázdném Cejlu. Takže bych inteligenci policistů nezkoušel a raději bych po chodníku i přechodu před policijtem nejezdil.
Jirka J., BicyBo.


Andrej, 29.02.2008 20:43:28

Odpoveď na príspevok od Vlty:

má niekto skúsenosť, že keď prešiel po prechode pre chodcov na cyklostezke, kde mal zosadnúť, dali mu pokutu? Podľa mňa aj policajti by mohli mať pochopenie, že je to blbosť zákona, predsa keď je prechod pre chodcov, pred ktorým končí a za ktorým začína cyklostezka, logicky tam nebudem zosadať. Apoň ja nezvyknem v Brne zosadať, uvidíme, či bude pokuta. A koľko by to mohlo byť? Dúfam, že nie 2000 Kč.


vlty, 11.10.2007 09:14:03

Ahoj lidi, jezdím na kole do práce kolem kampusu v Bohunicích a už se tam rýsují cyklostezky. Akorát že je to zas klasika, 20m stezka, potom konec-sesedneš z kola, převedeš po přechodu pro chodce přes silnici a zase začíná cyklostezka. To přece není možný, že v jiných městech malují vodorovné značení pro přejezdy pro cyklisty a v tom zaprděným Brně to nejde :-(


Losík, 23.04.2007 22:44:52

V souvislosti s přesunem hlavního nádraží se naskýtá jedinečná příležitost využít původní železniční tratě vedoucí až do středu města jako budoucí cyklostezky. Navíc by mohly jednoduše navazovat na stezky kolem Svratky a Svitavy. Tato jedinečná příležitost přivést mimoúrovňové stezky až do centra by se neměla propást!
Zdraví VL


Další vzkazy - stránky: 1  2 

Copyright © 2004-2004 BICYBO, Klub Bicyklové Brno. Všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebGet © IT STUDIO s.r.o., 2004-2005