BICYBO, Klub Bicyklové Brno

Na úvodní stranu | Napište nám | Mapa serveru | Tisk článku

Hledej na serveru

Novinky e-mailem


Doporučte nás

Domníváte se, že by naše stránky mohly zajímat někoho z Vašich přátel či známých?
Doporučte nás!

Anketa

Nejraději využívám k přesunu na kole:

Ukázat výsledky

Naši partneři

Pokud máte zajímavou informaci, připomínku nebo námět, napište nám sem!

Text který neodpovídá obsahu stránek nebo je v rozporu se zákonem bude smazán.

Jméno:
E-mail:
Web:
Vzkaz:
Kód

(Kontrola proti spamu - opište prosím text z obrázku)


Losík, 23.04.2007 22:44:52

V souvislosti s přesunem hlavního nádraží se naskýtá jedinečná příležitost využít původní železniční tratě vedoucí až do středu města jako budoucí cyklostezky. Navíc by mohly jednoduše navazovat na stezky kolem Svratky a Svitavy. Tato jedinečná příležitost přivést mimoúrovňové stezky až do centra by se neměla propást!
Zdraví VL


Jakub, 31.01.2007 08:56:15

Já si myslím, že by mohli jezdit cyklisté po městě, když tam mohou jezdit auta. Není to podle mne spravedlivé vůči autům. Automobily škodí ovzduší. A proto si myslím, že by to mohli povolit i cyklistům. Toto je můj názor.


adam, 04.01.2007 16:35:29

Co se týče Bohunic, tak si najdi na netu Ados - hlavního projektanta cyklostezek v Brně a zeptej se ho, jak je to plánováno. Já jen vím, že na most se nic nevejde protože to je úzký,,,,


Hynek, 07.10.2006 21:52:19

Zdravim vsechny cyklisty, trochu si postezuji, jak mi chybi napojeni Bohunic na cyklostezky.
pri budovani nove tramvajove trate z nadrazi do bohunic, tohoto casu zde jezdi osmicka, udelali kolem mostu az nahoru ke hrbitovu peknou cestu pro pesi neni zde oznacena cyklostezka i kdyz je hojne cyklisty vyuzivana, jeji vyusteni konci na dost frekventovane silnici u usti hlavni brany hrbitova. po prave strane dal je sice vyjezdena cesta avsak celkem kamenita. Proc jiz davno zde nebyla vybudovana cesta pro cyklisty tech 800 metru prece neni tak drahych. Kdo zde jezdi vi o cem mluvim. Udelat hnedy a dat na radnici.
Pred nedavnem jsem navstivil mesto Berlin. Tam uz pochopili jake doprave ma mesto patrit aby se v nem dobre zilo a dalo i dychat. S kolem muze clovek do jakehokoli prostredku mhd vsude jsou vyznaceny cesty pro cylkisty a rovnez semafory pro cylkisty, temer na kazdem rohu je pujcovna kol DB kde je moznost si toto kolo pujcit a na jinem miste vratit. Po navratu jsem mel chut udelat hnedy dvakrat a dat na radnici.


Jaromír Kolouch, 13.09.2006 16:30:29

Rád bych upozornil na dnešní (13.9.06) přílohu Lidových novin s názvem CESTA (Z) MĚSTA. Píše se tam o cyklostezkách a nejen o nich, a je tam i mapka ČR s vyznačením národní sítě Zdravých měst ČR, mezi nimiž je (k mému překvapení) i Brno. Zdá se, že bychom možná nemuseli představitele města jen obviňovat z toho, že si neuvědomují důležitost udržitelné dopravy, jejíž je cyklistika neodmyslitelnou součástí, a pokud bychom jako cyklisté byli dostatečně vytrvalí, mohli bychom dosáhnout více než co dnes v ulicích města vidíme. Jen by to vyžadovalo i od nás více úsilí a vydržet.


Jaromír Kolouch, 19.08.2006 15:58:27

Zdravím ostatní cyklisty
a musím tady napsat o velké bolesti řady cyklistů. Je to uzavírka cyklostezky mezi Starým Brnem a Pisárkami, kde se staví kanalizace. Ještě nedávno tam bylo možné jakžtakž projet, ale teď je cesta přehrazena mříží. Fyzicky zdatní jedinci za cenu dvojího přelezení zábradlí překonávají i tuto překážku, ale je to jen pro zvlášť zdatné. Přitom je zřejmé, že za nevysoké náklady by bylo možné udělat objížďku po břehu řeky, ale to zřejmě nikoho z odpovědných nezajímá. Prostě zákaz a šmytec, tak je to nejjednodušší. Zdá se, že při současném tempu budeme mít na vybranou jezdit přes město nebo jezdit po městském okruhu mezi auty (Poříčí - Pisárky) ještě několik let.

Myslím, že anketa o tom, kdo nejraději využívá cyklostezky atd. je zavádějící. Dokud byla cyklostezka kolem Svratky funkční, jezdili jsme tam s manželkou téměř každý den do práce a bylo to fajn. Když teď musím jezdit přes město, jezdívám po Botanické a páchám přestupek, protože nejedu po chodníku, kde je vyznačená cyklostezka, kde ale po několika desítkách metrů vždy je hup dolů a pak hup nahoru - i těch několik málo cm přinutí výrazně zpomalit, a to budu raději jezdit třeba po Lidické, pokud policie začne s nulovou tolerancí. Takže jsem na rozpacích, mám-li v anketě označit cyklostezku.


Kerim, 19.07.2006 15:43:12

Byl jsem nepříjemně překvapen na brněnské riviéře.
Ještě minulý rok jsme si pochvalovali přístup cyklistů i s kolem do areálu koupaliště.
Moc jsme si pochvalovali možnost mít bicykl pod vlastním dozorem.
Letos nic takového. Zákaz vjezdu cyklistů! Kdo by nechal svého miláčka před vchodem do areálu na nehlídaném parkovišti?
Je to velká škoda. Komu to vadilo? Znáte někdo na tohle odpověď?


Jiří Jedlička, Bicybo, 14.06.2006 13:01:03

Ahoj Jakube,

na přejezdech pro cyklisty nemá dle českých zákonů cyklista přednost. Proto je v Brně nechtějí zřizovat, aby to cyklisty nemátlo a nemysleli si, že na vyznačeném přejezdu mají nějaké práva. Pokoušeli jsme se to změnit peticí při schvalování změny zákona o pravidlech silničního provozu, ale nebyl zájem to řešit.
Z tvého popisu soudím, že máš konkrétně na mysli přejezd cyklotrasy přes čtyřproudovou Hladíkovu ulici v Černovicích. V projektu zde byl původně navržen poptávkový semafor, ale protože je nutné ho synchronizovat se souběžnými křižovatkami, je drahý. Tak jeho realizaci odložili a od té doby to měst Brno neřešilo. Nově zpracovaná studie cyklostezek v Brně toto místo označila jako prioritní problém. Studie bude předložena ke schválení Radě města Brna. Uvidíme, jestli se něco začne dít.
Jirka


Jakub, 31.05.2006 21:45:18

Dobrý večer,mám takový dotaz,a připomínku: je málo udělaných přejezdů pro cyklisty,kteří musí jet a nebo spíše přecházet po přechode pro chodce.U nás v Černovicích kde je cyklostezka vedoucí od zábrdovic směrem do Komárova, tak tam není udělaný přechod a nebo přejezd.Cyklisti musí jet cca 200m na přechod.Dálo by se stím něco dělat?Děkuji.Odpovíte mi?


Petr Štolfa, 31.05.2006 08:41:30

Bezmotorová doprava

Doba se mění. V reálném socializmu, bylo velkým štěstím mít kolo, jakékoliv kolo. Pro mladší ročníky skutečnost k neuvěření. Kol vysokých, vzrostlých akorát, ba i přímo ležících, a nejen kol, kolečkových bruslí, koloběžek, i odrážedel pro nejmenší je nyní naštěstí dost.. Ba, spatřil jsem i cosi, co vzniklo spářením koloběžky a prkna s kolečky.
V pestrosti, na rozdíl od režisérů unifikovaného světa, spatřuji jeden z podstatných půvabů života. Všechna tato pohybovadla mají, ale něco společného. Lze se na nich dopravovat bez motoru. Doprava přímo bezmotorová!

Někteří z nás hájí právo cyklistů užívat zvolený dopravní prostředek. Představují naději, že situace uživatelů kol z hlediska jejich bezpečnosti a komfortu může být lepší. Stezky pro cyklisty a chodce, které v Brně máme jsou zde proto, že konkrétní lidé věnují jejích vzniku svůj čas.
V každém usilování o něco je dobré mít co nejvíc spojenců. Proč vylučovat potenciální přívržence kteří místo toho aby nasedli na kolo, upevňují si na nohy boty s kolečky? Všichni chtějí mít k dispozici oddělenou , bezpečnou komunikaci. Nedělní odpoledne na stezce kolem Svratky mě pomalu přesvědčuje, že těch druhých začíná být více.

Je čas změnit rétoriku. Místo cyklistická doprava, bezmotorová doprava !

Petr Štolfa
petrstolfa@quick.cz


Jiří Jedlička, BicyBo, 15.05.2006 15:24:24

Ahoj Vladimíre,
že bychom přímo jednali s těmi, kteří připravují odsun nádraží, to říct nemohu. Pokud dojde k odsunu nádraží, tak si taky myslím, že je šance využít bývalé náspy pro vedení cyklostezek a v tomto případě se pokusím tento názor prosazovat v pracovní skupině Odboru dopravy, kde jsem za Bicybo jmenován. Otázka je, jestli vedení města tomu dá zelenou nejenom na papíře. Dosud nepokrytě dává najevo, že budování cyklostezek není pro ně prioritou. A protože vybudování navazující dopravní infrastruktury na nádraží v odsunuté poloze spolkne patrně většinu investic z městského rozpočtu, obávám se, že budování cyklostezek bude ještě více zpomaleno. Rozhodne o tom i aktivita nás cyklistů. Nechceš se připojit k naší snaze prosazovat cyklistickou dopravu?
Jirka Jedlička


Vladimír, http://www.bicybo.cz, 08.03.2006 14:52:27

Už jste jednali s těmi, kteří připravují odsun vlakového nádraží?
Toto je jedna z největších šancí na rozvoj cyklostezek v Brně - hlavně napojení centra.
Po zrušení tzv. osobního, tedy severního diametru se na náspech a mostech má dělat zelená klidová a pěší zóna.
Přímo si to říká i o zakomponování i cyklostezky.
Na jih od starého nádraží by bylo možno (po starém viaduktu) dojet až k cyklostezce u Svratky.
Na západ by bylo možno po náspu a mostech dojet (kolem plynárny) až do Židenic a tam se také připojit na cyklostezku (resp. cyklotrasu).


Další vzkazy - stránky: 1  2  3  4  5 

Copyright © 2004-2004 BICYBO, Klub Bicyklové Brno. Všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebGet © IT STUDIO s.r.o., 2004-2005